2013. február 13., szerda

Guacamole, ahogy én készítem


Hozzávalók:
  • 3 db szép érett avokádó
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 lime leve
  • tabasco szósz
  • bors
Elkészítése:

Az avokádót pürésítjük (én botmixerrel szoktam), majd hozzákeverjük a hagymákkal, amiket előzőleg nagyon apróra vágtunk (célszerű ezt is gépesített eszközzel végezni...).
Majd ebbe a masszába belefacsarjuk a lime levét, hozzáadunk pár csepp tabasco szószt, majd sózzuk, borsozzuk és jó alaposan elkeverjük.
Pirítóssal tálaljuk.

Megjegyzés:
A zöld színű avokádó akkor jó, amikor már egy nagyon kicsit puha.
A boltokban általában még a kissé éretlen avokádókat árulják, de ez nem baj, otthon is be tud érni. A lényeg, hogy szép zöld és lehetőleg hibátlan avokádót vásároljunk, amit otthon még pár napig érlelünk. (Én a konyha ablakba szoktam rakni.)
Az sem jó, ha már nagyon puha, mert akkor belül fás lesz és már nem az igazi.
A hámozása nagyon egyszerű: hosszában bevágjuk egy késsel, kicsit fordítunk rajta és már ketté is vált. Ezután a magjába kicsit belevágjuk a késünket, ezen is fordítunk egyet és már kint is van. Ezután fogunk egy kanalat és a félbevágott avokádot a héja mentén gyakorlatilag kikanalazzuk. Ha ügyesek voltunk egyben kijön a húsa.
Nagyon finom és egészséges!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése