2013. március 30., szombat

Panettone

Ismét vissza a római vakációhoz... 
Rómában megfigyeltem azt is, hogy  húsvétkor minden olasz gyakorlatilag hármasával vitte haza a dobozos pannettone-kat. (Azt hiszem itthon karácsonykor szokták árusítani a hipermarketekben, nagy színes díszdobozokban.)
Én úgy vagyok vele, hogy ha otthon is meg tudom sütni, akkor inkább ezt az utat választom. Így legalább tudom, hogy mi kerül az ételbe. Arról nem beszélve, hogy a házi sütésű dolgok szerintem összehasonlíthatatlanok a boltiakkal. 
Így aztán úgy döntöttem, hogy most húsvétkor én is sütök egy panettone-t. Bár én még mindig tartom magam a fogyókúrámhoz, egy kis szeletet reggelire mégis megkockáztattam. Nem bántam meg... Mennyei!!!!


Hozzávalók:
  • 3 dkg friss élesztő
  • kb. 2 dl tej
  • 10 dkg kristálycukor
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 csipet só
  • 1 csg vaníliás cukor
  • 4 tojássárgája
  • 15 dkg szobahőmérsékletű Rama
  • 13 dkg mazsola
A tetjére: 
  • 5 dkg Rama
  • 1 csg vaníliás cukor
Elkészítése:

Az élesztőt 1 dl langyos tejbe belemorzsoljuk, majd hozzáadunk 1 kk. cukrot és 1 kk. lisztet. Kicsit elkeverjük, meleg helyen felfuttatjuk.
Egy nagyobb tálba beleöntjük a lisztet, hozzáadjuk a sót, a cukrot és a vaníliás cukrot, majd jól összekeverjük. 
Amikor az élesztő felfutott hozzáadjuk a lisztes keverékhez és fokozatosan hozzádolgozzuk a maradék langyos tejet, a tojások sárgáját, valamint a Rama-t is.
Jó alaposan összedolgozzuk, kidagasztjuk. Folpackkal lefedjük és meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

Amíg a tészta kell, készítsük elő a sütőedényt. Én egy sima agyagcserepet vettem (19 cm-es). Ezt jó alaposan kibéleltem sütőpapírral úgy, hogy jócskán túllogjon a peremén, mert a tészta sütés közben eléggé megnő. (Úgy tudom, hogy az eredeti milánói panettone is agyagedényben készült.)
Természetesen nem kötelező cserépben sütni, akinek van más hasonló alkatú sütőbe rakható edénye, az is tökéletesen megfelel erre a célra. 

Miután a tésztánk megkelt, dolgozzuk bele a mazsolát is, így mégegyszer átdagasztjuk kicsit. 
Belerakjuk a sütőpapírral kibélelt és margarinnal jó alaposan kikent sütőformánkba és hagyjuk ebben is kelni még egy órát.

Miután másodszor is megkelt a tésztánk vágjuk be a tetejét kereszt alakban, és már jöhet  is a sütés. Az első 10 percben 190 ° C fokra előmelegített sütőben sütjük, ezután 180 ° C fokon még  további 35 percig. Ezután kihúzzuk a sütőből és a tetejére szánt 1 csg vaníliás cukorral elkevert 5 dkg olvasztott Ramával jó alaposan lekenegetjük a vágások mentén (az a jó, ha egy kicsit belefolyik a vágások mentén a tésztába). Még 15 percre visszatesszük a sütőbe. Tűpróbával ellenőrízzük, hogy tényleg megsült-e.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése