2013. március 14., csütörtök

Narancsos-epres mangókrém

Állítólag akkor táplálkozunk helyesen, ha naponta ötször fogyasztunk kisebb mennyiségű ételeket. Évekkel ezelőtt sikerült ezt be is tartanom, aminek köszönhetően jópár kilóval kevesebbet mutatott a mérleg és sokkal frissebbnek/fittebbnek is éreztem magam. (Természetesen ehhez nagyban hozzájárult a rendszeres testmozgás is.)
Aztán jöttek a problémák és ezzel együtt a 'kényelmesebb' életmód is. A zöldségeket és gyümölcsöket egyre inkább édességre cseréltem és a mozgás is elmaradt. Sajnos én nem vagyok az az alkat, aki akármennyit ehet, mégsem látszik meg rajta... 
Most viszont - ahogyan azt már írtam is - újra nekilendülök ennek az életmódnak. Elszánás az van - tudom, hogy először mindent fejben kell eldönteni. 

Ennek köszönhetően az édesség mennyiséget minimálisra csökkentem és sokkal több zöldséget és gyümölcsöt eszem. És betartom a napi ötszöri étkezést is. A lényeg, hogy odafigyeljek arra, hogy mit és mikor eszem, valamint, hogy rendszeresen sportoljak is.

Ezért született az alábbi mangókrém is, ami tökéletesen megfelel tízórainak, vagy uzsonnának is. Édes is, de mégsincs benne 1 deka cukor sem, csak friss gyümölcsök és natúr joghurt. Tökéletes édességpótlék. :-)



Hozzávalók (2 személyre):
  • 1 db szép érett mangó
  • 4-5 szem eper
  • 1 db narancs
  • 5-6 ek. natúr joghurt
Elkészítése:

A mangót meghámozzuk, az eperrel együtt feldaraboljuk és egy magas falú edénybe tesszük. (Egy keveset tegyünk félre a gyümölcsökből a díszítéshez.)
Hozzáfacsarjuk a narancs levét, rákanalazzuk a natúr joghurtot  és összeturmixoljuk. (Nem baj, ha maradnak benne nagyobb gyümölcs darabok.)
Kisebb edényekbe kanalazzuk a krémet és megszórjuk a félretett gyümölcsökkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése