2013. március 23., szombat

Somlói, ahogy én készítem

Ma nagy vendégelés volt nálunk egész nap. Az elmúlt hetem elég sűrű volt, és eléggé el is fáradtam, ezért az egyszerűen elkészíthető sütikhez fordultam az ünnepi menü megtervezésekor.
Így készült el a saját, gyors verziójú somlóim, a sport szelet és a linzer. Ezek közül mindösszesen a linzer volt az, amit talán macerásabbnak gondolnék, de ez is csak azért, mert én azt is többféleképpen variálom... 
Azért nagyon gyors ez a somlói, mert nem kell a piskóták sütésével bajlódni. Szerintem tökéletesen megfelel erre a célra a babapiskóta is. Főleg, ha időhiányban szenved az ember. Gyorsan összeállítható és az eredmény az  egyszerűen tökéletes... 


Hozzávalók:
  •  kb. 30 db babapiskóta
  • 2 csg. vaníliás puding
  • 4-5 ek. kristálycukor
  • 1 l tej
  • 1 rumaroma
  • 3 ek. kakaópor
  • 1,5 dl forró víz
  • 2 csg. vaníliás cukor
  • 1 marék mazsola
  • 1 marék dió
  • 3 dl habtejszín 
  •  kb. 2 ek. porcukor
  • 1 csg habfixáló (kb. 7 g)
  • reszelt csokoládé a tetejére (jó minőségű sötét csokoládé)
Elkészítése:

Mindenekelőtt a mazsolát beáztatjuk  a rumaroma felébe. (Én egy éjszakát hagytam benne ázni.)
A diót apróra összevágjuk, félretesszük.

A 2 csg vaníliás pudingot 4-5 ek. kristálycukorral és az 1 liter tejjel a hagyományos módon megfőzzük pudingnak. Hagyjuk kihűlni. (Időnként azért keverjük meg, hogy ne álljon össze, hanem kenhető krém maradjon.)

Kb. 1,5 dl forró vízhez adjuk hozzá a kakaóport, a vaníliás cukrokat és a rumaroma másik felét. Jó alaposan keverjük ki, hogy csomómentes és krémes legyen. (Ha túl sűrű lenne, akkor adhatunk még hozzá egy kevés vizet.) 

Ezután jöhet az összeállítás! 
Egy nagyobb méretű edénybe lerakunk egy sor babapiskótát, rákenjük a vaníliás puding kb. 1/5-ét (attól függűen, hogy hány réteget tervezünk), ezt meglocsoljuk a kakaós öntet szintén 1/5 ével. Megszórjuk a rumba áztatott mazsola, valamint a felaprított dió 1/5-ével. 
Ebben a sorrendben rakosgatjuk a rétegeket, amíg el nem fogynak az összetevők.
Amikor a rétegezéssel megvagyunk, akkor jöhet a tejszín...
A habtejszínt kb.2 ek. porcukorral és a habfixálóval (amiket fokozatosan adagolunk a tejszínhez) kemény habbá verjük. Habzsákba töltjük és szépen elrendezett halmokat nyomunk a somlóink tetejére.
Végül a tetejét megszórjuk a reszelt csokoládéval.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése