2013. március 24., vasárnap

Linzerek...

Szeretem a linzer tésztát, mert sokféleképpen lehet variálni. 
Nagyon kis dolgoknak is tudok örülni az életben és a héten az egyik ilyen az volt, hogy tudtam venni szívecske alakú kiszúrót több méretben is. Ennek megfelelően készültek ilyen formában a linzerek.
De! Csak, hogy ne legyek egyszerű, természetesen variálnom kellett őket. Az nem lehet, hogy nálam valami egyszerű kivitelezésű legyen. Az nem én vagyok... - A lényeg, hogy alkotni lehessen...




Hozzávalók az alaptésztához (kb. 30 darab):
  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 1 tk. fahéj
  • 30 dkg Rama
  • 15 dkg porcukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 csipet só
Elkészítése:

A diót, a lisztet és a fahéjat összekeverjük. Hozzáadjuk a margarint és elkezdjük morzsolgatni. Amikor már jó morzsás, akkor hozzáadjuk a porcukrot, a tojássárgáját és a sót is. Jó alaposan összedolgozzuk. 
Minimum 2 órára a hűtőbe tesszük pihenni. 
A tésztát lisztezett deszkán kb. 3-4 mm vastagra  kinyújtjuk, majd jöhet a szaggatás.
Sütési idő: kb. 15 perc, 180 ° C fokon.
(A tészta először kemény lesz, mikor kisült, de másnapra nagyon jól megpuhul és csak úgy olvad az ember szájában...)

Összeállítás, díszítés:
A képen látható linzerek lekváros-diós, lekváros-étcsokoládé bevonós és étcsokis-színezett cukros verzióban készültek.
A diós-lekváros verziójú linzernél a közepén is kiszúrt tésztánkat egy felvert tojással kenjük le, hogy a felaprított dió szépen ráragadjon. Legjobb, ha egy kicsit bele is nyomkodjuk.
A csokoládés bevonóhoz vízgőz felett olvasszunk fel kb. 200 g jó minőségű étcsokoládét/tortabevonót kb. 3-4 ek. vízzel,  és kb. 1-2 ek. olajjal, majd ebbe mártogassuk bele a linzereket. (Én többször is áthúztam őket, hogy szép egyenletes legyen rajtuk a máz.)

Akár több hétig is elállnak egy jól záródó (fém)dobozban!
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése