2013. április 1., hétfő

Flódni

Sokat hallottam már  a flódniról, de még soha nem ettem, és nem is készítettem. Mindenkitől csak azt hallottam, hogy mennyire macerás...
Most azonban úgy döntöttem kipróbálom. Rengeteg recept verzióját olvastam el hozzá, de végül mégis a saját fejem után mentem, ahogy az általában lenni szokott...
Az biztos, hogy nem ezt a süteményt a legkönnyebb elkészíteni a világon, de annyira nem is nehéz. Kicsit időigényes, de szerintem megéri.





Hozzávalók
- a tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 23,5 dkg Rama
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 1 egész tojás
  • 1 dl fehérbor (nálam száraz)
  • 1 csipet só
- az almás töltelékhez:
  • 80 dkg alma 
  • 1 ek. méz
  • 1 ek. cukor
  • 1 tk. fahéj
  • 1,5 dl fehérbor
  • 3 ek. zsemlemorzsa
- a mákos töltelékhez:
  • 23, 5 dkg darált mák
  • kb. 1,5 dl baracklekvár 
  • 3,5 dkg cukor
  • 3,5 dkg mazsola
  • 0,6 dl fehérbor
- a diós töltelékhez:
  • 23, 5 dkg dió
  • 10 dkg cukor
  • 3, 5 dkg mazsola
  • 1 dl fehérbor
- a szilvás töltelékhez:
  • kb. 3 dl szilvalekvár (folyósabb)
- a tetejére:
  • 1 tojás sárgája
Elkészítése:

A tészta hozzávalóit jó alaposan összedolgozzuk, majd folpackba csomagolva 1 napra a hűtőbe tesszük pihenni.

Az almás töltelék elkészítése:
Az almákat meghámozzuk és vékony szeletekre vágjuk. Egy nagyobb méretű lábasba tesszük, és a zsemlemorzsa kivételével valamennyi hozzávalót hozzáadjuk. Alacsony lángon megpároljuk. (De ne főzzük túl!) Ezután alaposan leszürjük az almát és belekeverjük a zsemlemorzsát is. Hagyjuk teljesen kihűlni!

A mákos töltelék elkészítése:
A hozzávalókat keverjük össze egy tálban és tegyük félre a felhasználásig.

A diós töltelék elkészítése:
A diót durvára daráljuk, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is. Alacsony lángon kissé felfőzzük, majd ezt is félrtesszük, hogy teljesen kihűljön.

Miután a tésztánk egy napot pihent, öt egyenlő részre elosztjuk és valamennyi részét vékonyra kinyújtjuk.
Jöhet az összeállítás! Egy tepsit ( kb. 25x35 cm-es) jó alaposan kikenünk margarinnal.
A tepsibe helyezzük az első tésztalapot, kicsit megszúrkáljuk egy villával, majd elterítjük rajta az almás tölteléket. Ezután ismét egy tésztalap, amit szintén megszúrkálunk, majd jöhet a mákos töltelék. Ismét tészta, szurkálás, és diós töltelék. Aztán a negyedik tésztalap, szurkálás, és elterítjük rajta a szilvalekvárt. Végül az utolsó réteg tészta, szurkálás és lekenjük a felvert tojássárgájával.

150 ° C fokra előmelegített sütőben kb. 2 órán keresztül sütjük. Tűpróbával ellenőrízzük, hogy valóban megsült-e!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése