2013. április 11., csütörtök

Gombás-szalonnás guba

Gyerekkoromban a mamám gyakran csinált nekünk mákos gubát, vagy túrós gubát. Mostanáig én is csak ezeket az édes verziókat ismertem, és valamiért nem is gondolkodtam el azon, hogy esetleg sós verzióban is el lehetne készíteni. 
Most viszont kipróbáltam a gombás-szalonnás gubát...
Sajnos én az ízéről nem tudok nyilatkozni (a diéta miatt), de állítólag finom. Én csak elkészítettem, de meg nem kóstóltam. Mondjuk ilyen hozzávalók mellett rossz nem lehet...
Kiadós adag, így több napra is letudtam az ebédet...

Hozzávalók:
  • 8 db kifli
  • 50 dkg gomba (csiperke)
  • 15 dkg szalonna
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 8 dl tej
  • 3 tojás sárgája
  • kb. 5 dkg vaj
  • 15 dkg reszelt sajt (trappista)
  • 1,5 tk. kakukkfű
  • olívaolaj
  • bors
Elkészítése:

A kifliket karikázzuk fel, majd tegyük félre.
A szalonnát aprítsuk fel kisebb kockákra, majd nagyon kevés olívaolajon (ha sok a zsírja, akkor nem is kell olívaolaj) pirítsuk meg.
A gombákat pucoljuk meg (nem kötelező, de akkor jó alaposan mossuk meg őket), szeleteljük fel vékony csíkokra és kevés olívaolajon (én abban az edényben csináltam, amiben a szalonna sült, ezért nem kellett hozzá olívát tennem) kezdjük el párolni az apróra vágott fokhagymával. Adjuk hozzá a kakukkfűvet is, majd sózzuk, borsozzuk. Ha megpárolódott a gomba tegyük ezt is félre.
A tojások sárgáját kissé verjük fel, adjunk hozzá sót, borsot. 
A tejet langyosítsuk fel, keverjük bele a tojássárgáját és áztassuk bele a felkarikázott kifliket.
Egy tűzálló edényt vékonyan kenjünk ki vajjal, majd rakjuk bele az áztatott kiflik felét. Erre rakjuk a gomba, valamint a szalonna felét. Szórjuk meg a reszelt sajt felével. Majd jöhet egy újabb réteg. Végül szórjuk meg kisebb vaj darabokkal is.
220 ° C fokos sütőben (nálam légkeverésen 200 ° fokos sütöben) süssük kb. 20 percet.

A recept forrása: Nők Lapja Konyha 2013. április

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése