2013. október 6., vasárnap

Tepsiben sült csirke velesült burgonyával

Ez egy nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető étel. Amolyan beledobálok mindent a tepsibe és kész...
Én magamnak a krumpli helyett friss vegyes salátát készítettem, citromos-olívás öntettel. Nyami...

Hozzávalók:
  • 1 db egész csirke
  • 1 tasak grill csirke fűszersó
  • kb. 1 dl víz
  • olívaolaj
  • kb. 1 kg közepes méretű krumpli
Elkészítése:

A krumplikat meghámozzuk, nagyobb hasábokra vágjuk és sós vízben majdnem teljesen puhára főzzük.
A csirkét megmossuk, megszárogatjuk, majd jó alaposan (kívűl-belül) bedörzsöljük a fűszersóval.
Egy nagyobb méretű tepsibe fektetjük, öntünk alá egy kevés vízet, lefedjük alufóliával és 200 ° C fokra előmelegített sütőben egy órát sütjük.
Ezután levesszük a csirkéről a fóliát, hozzádobáljuk a krumpli hasábokat, kicsit összeforgatjuk a csirke eresztett lével és visszatoljuk a sütőbe. Addig sütjük, amíg a csirke és a krumpli is szép pirosra és ropogósra nem sül (kb. még 1-1,5 óra).

A salátához én egy kisebb fej jégsalátát, 10-12 szem koktélparadicsomot és egy fél kígyóuborkát szeleteltem fel. 
Az öntethez 2 ek. olívaolajt összekevertem kb. 1 ek. frissen facsart citromlével, sóztam, borsoztam, végül jó alaposan összekevertem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése