2013. október 3., csütörtök

"Smarni"

Nagyon szeretem a smarnit... Ez a verzió egy gyorsan és könnyen elkészíthető változat, amit én még anyutól tanultam.
Azoknak, akik odafigyelnek arra, hogy kevesebb szénhidrátot vigyenek be a szervezetükbe azt ajánlom, hogy a finomlisztet cseréljék le teljes kiörlésű tönkönybúzalisztre, a kristálycukrot pedig nyírfacukorra (a mennyiségek megegyeznek ez eredeti receptben leírtakkal.) A hagyományos lekvárt pedig diabetikus lekvárral helyettesíthetjük. Természetesen az olajat is helyettesítjük más egészségesebb alternatívával.
Én magamnak így szoktam készíteni a smarnit... Kicsit sötétebb színű lesz, mint a képen látható, de az íze ugyanolyan jó, mint az eredeti verziójúnak.



Hozzávalók (kb. 4 személyre):
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg búzadara
  • 4 db tojás
  • 1 csipet só
  • 1 citrom héja
  • 1 csg vaníliás cukor
  • 250 ml olaj
  • 2-3 ek. krsitálycukor
Elkészítése:

A hozzávalókat egy tálban jó alaposan összedolgozzuk, majd kb. fél-egy órát állni hagyjuk.
Egy nagyobb méretű teflonos serpenyőben kevés olajon elkezdjük pirítani a masszát, miközben egy fakanál segítségével folyamatosan felaprítjuk.

Lekvárral és/vagy porcukorral tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Esetleg hajdinaliszttel (hogy gluténmentes legyen) és kukoricadarával is készíthető? Szerintem is nagyon finom és egyszerű kényeztetés :)

    VálaszTörlés
  2. Nem próbáltam még ilyen formában, de meg fogom tenni és akkor beszámolok a tapasztaltakról.
    De szerintem működik!

    VálaszTörlés